Uitkomst patiƫnttevredenheidsonderzoek 2020
Recent hebben wij 100 patiënten gevraagd deel te nemen aan een patiëntentevredenheidsonderzoek.
Het doel van dit onderzoek is om de mate van tevredenheid ten aanzien van de geboden dienstverlening te achterhalen.
De volgende thema’s zijn in dit onderzoek aan bod gekomen: deskundigheid, duidelijkheid, belangstelling, behandelingen, informatieverstrekking, bereikbaarheid en toegankelijkheid.
De conclusie uit het onderzoek is dat:
70% van de ondervraagden vindt dat de assistente aan de telefoon begrijpelijk uitlegt
75% van de ondervraagden heeft vertrouwen in de deskundigheid van de assistente aan de telefoon
De assistente gemiddeld een 8.5 als rapportcijfer van de ondervraagden krijgt
82% van de ondervraagden vindt dat ze alle vragen aan de huisarts kunnen stellen die ze willen
87% van de ondervraagden heeft vertrouwen in de deskundigheid van de huisarts
De huisarts gemiddeld een 9 als rapportcijfer van de ondervraagden krijgt
Als verbeterpunt geven de ondervraagde aan:
Privacy van de patiënt
47% van de ondervraagden geeft aan dat andere patiënten kunnen horen wat er aan de balie besproken wordt
Toegankelijkheid van de praktijk
58% van de ondervraagden geeft aan dat zij de praktijk onvoldoende toegankelijk vinden voor mindervaliden
Het team van huisartsenpraktijk wil alle ondervraagden hartelijk bedanken voor hun deelname en de mooie beoordelingen.
Huisartsenpraktijk Heerlerbaan gaat begin 2023 verhuizen naar een praktijkruimte in de nieuw te bouwen breed maatschappelijke voorziening gelegen aan de vullingsweg in Heerlen.
Bij de bouw van deze nieuwe praktijkruimte wordt aan de privacy van de patiënt en de toegankelijkheid van de praktijk veel extra aandacht besteed.
< Terug