Uitkomst patiƫnttevredenheidsonderzoek 2020

Recent hebben wij 100 patiënten gevraagd deel te nemen aan een patiëntentevredenheidsonderzoek.

Het doel van dit onderzoek is om de mate van tevredenheid ten aanzien van de geboden dienstverlening te achterhalen.

De volgende thema’s zijn in dit onderzoek aan bod gekomen: deskundigheid, duidelijkheid, belangstelling, behandelingen, informatieverstrekking, bereikbaarheid en toegankelijkheid.

 

De conclusie uit het onderzoek is dat:

 

70% van de ondervraagden vindt dat de assistente aan de telefoon begrijpelijk uitlegt

 

75% van de ondervraagden heeft vertrouwen in de deskundigheid van de assistente aan de telefoon

 

De assistente gemiddeld een 8.5 als rapportcijfer van de ondervraagden krijgt

 

82% van de ondervraagden vindt dat ze alle vragen aan de huisarts kunnen stellen die ze willen

 

87% van de ondervraagden heeft vertrouwen in de deskundigheid van de huisarts

 

De huisarts gemiddeld een 9 als rapportcijfer van de ondervraagden krijgt

 

Als verbeterpunt geven de ondervraagde aan:

 

Privacy van de patiënt

47% van de ondervraagden geeft aan dat andere patiënten kunnen horen wat er aan de balie besproken wordt

 

Toegankelijkheid van de praktijk

58% van de ondervraagden geeft aan dat zij de praktijk onvoldoende toegankelijk vinden voor mindervaliden

 

Het team van huisartsenpraktijk wil alle ondervraagden hartelijk bedanken voor hun deelname en de mooie beoordelingen.

Huisartsenpraktijk Heerlerbaan gaat begin 2023 verhuizen naar een praktijkruimte in de nieuw te bouwen breed maatschappelijke voorziening gelegen aan de vullingsweg in Heerlen.

Bij de bouw van deze nieuwe praktijkruimte wordt aan de privacy van de patiënt en de toegankelijkheid van de praktijk  veel extra aandacht besteed.

 

 



< Terug